کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

جواد نکونام: نه بازیکن داریم نه آماده‌ایم| خبری از خرید خارجی نیست

  • کد خبر: ۱۷۸۰۹۸
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
جواد نکونام: نه بازیکن داریم نه آماده‌ایم| خبری از خرید خارجی نیست
جواد نکونام در گفت‌و‌گویی بلند‌بالا به انتقاد از وضعیت موجود تیمش پرداخته است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، جواد نکونام که برسرحضورش در استقلال کش و قوس‌های بسیاری بود، مصاحبه بلند بالایی انجام داده است. نکونام در این گفتگو به تشریح آخرین وضعیت تیمش پرداخته و تاکید کرده از روز اول به مدیران باشگاه استقلال تاکید کرده مهدی قایدی و محمد محبی در این تیم باقی بمانند، اما هرگز چنین نشده است. بیم و امید در اظهارات اخیر سرمربی استقلال موج می‌زند.

*آقای نکونام همچنان بحث درباره نقل و انتقالات استقلال زیاد است. بعضی‌ها مدعی شده اند این تیم فقط ۴ بازیکن از دست داده و اتفاقی رخ نداده است!

از همان روز اول تاکید داشتم مهدی قایدی و محمد محبی حفظ شوند، اما این اتفاق رخ نداد. شما به آمار عملکرد هجومی این دو بازیکن نگاه کنید. قایدی ۱۲ گل زد و ۴ پاس گل داد. سهم محبی هم ۸ گل و ۴ پاس گل بود. هواداران دوست داشتند این دو بازیکن بمانند، ولی به هر حال رفتند و ما هم به تصمیم‌شان احترام می‌گذاریم. در خط دفاعی هم سیلوا و عارف غلامی را که هرکدام حدود ۳۰ بازی انجام داده‌اند، از دست دادیم. حالا چطور ممکن است بعضی‌ها بگویند بازیکنی از دست نداده‌ایم و چیزی نشده! از سوی دیگر، حسینى دیر به تیم اضافه شد و سعید مهرى مهمترین روزهاى بدنسازى را از دست داد که این هم به خاطر سهل‌انگاری صورت گرفته بود. متاسفانه رضا میرزایی هم رباط صلیبی پاره کرد و تا نیم فصل کنار ما نیست. چهل درصد تیم پارسال رفته اند، سرمربى هم نسبت به سلیقه اش حق دارد چند بازیکن جدید بیاورد و چند بازیکن را کنار بگذارد. تا اینجا ما حداقل به ٧-٨ بازیکن در حد نام استقلال نیاز داریم. اینکه بعضی‌ها با بی‌ملاحضگی و ساده‌لوحانه چنین صحبت‌هایی می‌کنند، قابل باور نیست. من سخنم با هواداران استقلال است؛ آن‌ها باهوش هستند و همه چیز را درک می‌کنند. به جاى اینکه مشکل را حل کنیم می‌خواهیم صورت مسئله را پاک کنیم و بگوییم مربی دروغ می‌گوید، ما بازیکن داریم! اگر دوستان‌تان سرمربی بودند جرات داشتید این حرف‌ها را بزنید؟ من یک مثال بزنم. اگر همین اتفاق در تیم رقیب ما می‌افتاد و مثلا پرسپولیس ترابی و صادقی به همراه گولسیانی و پورعلی گنجی را از دست می‌داد، آیا یک پرسپولیسی مصاحبه می‌کرد و می‌گفت اتفاقی نیفتاده و خدا را شکر بازیکن داریم؟! در حالى که پیشکسوت استقلال، خودش تیم ما را ارنج می‌کند و دست آخر هم می‌گوید حالا قایدی و محبی رفته‌اند ایرادی ندارد که! این حرف‌ها کارشناسی و فوتبالی نیست. نمی‌دانم چرا دوستان درباره شکل آماده‌سازی استقلال حرف نمی‌زنند؟ سه اردوی پیش فصل ما کنسل شد. دو اردوی داخلی داشتیم یا یک اردوی خارجی مدنظرمان بود که هیچکدام جور نشد.

*پس تیم شما هنوز کامل نشده است؟

اگر به بعضی دوستان برنمی‌خورد، استقلال در فاصله ۶ روز تا شروع لیگ هنوز در بعضی پست‌ها با کمبود بازیکن مواجه است. ما مجبوریم بازیکنان را در پست‌های مختلف جابجا کنیم. ما نتوانستیم چند بازیکن داخلی مورد نظرمان را جذب کنیم و مجبوریم فقط دنبال بازیکن خارجی باشیم. بعضی بازیکنان دیر به تیم اضافه شده‌اند و برای شروع لیگ‌برتر آماده نیستند. قانون طوری نوشته شده که تیم‌ها در لیست خود فقط ۱۹ بازیکن بزرگسال می‌توانند داشته باشند. ببینید به خاطر همین تصمیمات خلق الساعه چند فوتبالیست بدون تیم مانده اند. من نمی‌دانم آیا از بزرگان فوتبال ایران مثل حسن روشن، علی دایی، خداداد عزیزی و... هم برای وضع چنین قوانینی مشورت گرفتند؟ قانون فوتبال را باید بزرگان فوتبال بنویسند. جالب است شنیده‌ام بعضی دوستانی که این قوانین را وضع کرده‌اند تیم شان را به بالاترین نرخ بسته‌اند و حالا که تیم‌شان تکمیل شده می‌گویند این قانون و سقف بودجه و قرارداد ایراد دارد! مردم این چیز‌ها را رصد می‌کنند. نمی‌شود شما قانونی را که خودت تائید کرده‌ای، پاره کنی و بگویی حتما که نباید اجرا شود!


*در لیست شما نام بازیکنانی، چون عزت اللهی، یاسین سلمانی، رضا اسدی، امیرحسین حسین زاده، مسعود ریگی، سامان فلاح، عارف آقاسی به علاوه چند بازیکن با کیفیت دیگر وجود داشت. درست است؟  

بله همه این بازیکنان در لیست ما بودند، ولی تا بجنبیم به تیم‌های دیگری رفتند و یا رقم رضایتنامه‌شان بالا بود و ما پول نداشتیم. در فصل نقل و انتقالات تابستانی، یک لحظه حواستان پرت شود بازیکنان می‌روند و روی زمین نمی‌مانند.   حرص و جوش‌هایی هم که من و هواداران خوردیم دقیقا به همین خاطر بود. بحث شخص جواد نکونام نبود بلکه جا ماندن در نقل و انتقالات تابستانی بود. متاسفانه سرعت نقل و انتقالات استقلال بسیار کند بود. تا به خودمان بیائیم بازار خالی از بازیکن شد. بخش عمده این مشکل هم به خودمان برمی‌گشت. ما در نقل و انتقالات به جای جذب بازیکن، درگیر تغییرات مدیریتی، بدهی و هزار یک حاشیه و داستان دیگر بودیم. شدیم مثل بچه‌ای که از پشت شیشه مغازه‌ها خرید‌های بقیه را تماشا می‌کند و...

*به نظر شما باشگاه‌های دیگر امسال سقف بودجه را رعایت کردند؟

فکر می‌کنم استقلال تنها تیمی است که بین مدعیان قانون را مى خواهد رعایت کند. اگر قانون است، باید برای همه باشد. نمی‌شود یک باشگاه ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه کند یا باشگاهی دیگر علاوه بر پول قرارداد، دلار، ماشین و آپارتمان به بازیکن بدهد و این وسط استقلال پسر خوب، منضبط و قانون‌مدار فوتبال ایران باشد. بچه‌های خوب فقط در قصه‌ها و فیلم‌ها برنده می‌شوند نه در دنیای فوتبال! به نظر من ساده لوحی است که باور کنیم همه باشگاه‌ها و رقیبان استقلال قانون را رعایت می‌کنند.

*شما موانع دیگری هم غیر از پول برای جذب بازیکن داشته‌اید؟

از همان شروع کار عده‌ای جو منفی برای استقلال درست کردند. ببینید بعضی باشگاه‌ها فصل قبل چه آپشن‌هایی در قرارداد بازیکنان داشتند و حتی کار به دعوا کشید و نزدیک بود با جدایی تمام شود منتهای مراتب مدام خبر می‌دهند فلان ارگان به قرارداد استقلالی‌ها وارد شد. ارگان دیگری هم روی آپشن‌ها حساس شده است. ما مطیع همه ارگان‌ها و نهاد‌های نظارتی در فوتبال هستیم، ولی چرا فقط ارگان‌ها را نسبت به قرارداد بازیکنان ما حساس می‌کنید؟ چرا قرارداد فصل گذشته بازیکنان ما منتشر شد؟

*تکلیف خرید‌های خارجی استقلال به کجا رسید؟ قرار است از بازیکن جدیدی رونمایی کنید؟

من از روز اول صادقانه با طرفداران حرف زدم و اگر یک روز دیگر هم در باشگاه باشم، دوباره به آن‌ها تمام حقیقت را می‌گویم. الان هم هیچ خبری درباره جذب بازیکنان خارجی نیست. من اسامی را به باشگاه دادم. اینجا استقلال است، ما نمی‌توانیم هر بازیکن خارجی با هرکیفیتی را بیاوریم. بیش از یک ماه است همراه با همکارانم فیلم بازیکنان مختلف را می‌بینم. پول زیادی نداریم بنابراین باید با حداقل هزینه، بهترین بازیکن را جذب کنیم. ما چند بازیکن خارجی نیاز مبرم داریم و باید سریعا آن‌ها را به خدمت بگیریم. متاسفانه یکی از بازیکنان مورد نظر را به راحتی از دست دادیم. کلا هیچ حرفی ندارم جز اینکه هیچ خبری درباره جذب بازیکنان خارجی نیست!

*استقلال با خرید آریا برزگر، سامان تورانیان، خالد آبادی و منتظر محمد دست به جوانگرایی هم زده. شما آیا قرار است حزباوی‌های دیگری در استقلال رو کنید؟

آن‌ها بازیکن زیر ۲۳ سال هستند. این بازیکنان برای آینده استقلال خریداری شده و روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده ایم. من خودم دوست دارم به جوان‌ها فرصت بدهم و این تجربه را در فولاد داشتم منتهی بازی در تیمی مثل استقلال پرفشار است. نمی‌خواهم در این فضا به جوان‌های تیمم آسیب وارد شود؛ بنابراین نباید عجله کنیم. بازیکنانی که آمده‌اند نیاز به زمان دارند و آینده استقلال هستند. به طور مثال امین حزباوی سال گذشته در فولاد تا اواخر نیم فصل روی نیمکت نشست و بعد وارد ترکیب شد و الان به باشگاه السد قطر رفته است. خالد آبادی، برزگر، محمد منتظر و سامان تورانیان و بازیکنان جوانی که داریم، باید مورد حمایت هواداران قرار بگیرند.

*آیا بازیکنان فعلی تیم در فرم ایده‌آلی هستند؟

بزرگترین سرمایه هر مربی بازیکنانش هستند و بزرگترین سرمایه بازیکنان، اعتماد مربی به آنهاست. من به بازیکنانم اعتماد دارم و آن‌ها سرمایه‌های کادر فنی هستند. تک، تک بازیکنان ما لایق پوشیدن پیراهن استقلال هستند و اهداف بزرگی هم دارند. روز به روز در تمرینات پیشرفت می‌کنند و می‌خواهند کمک حال تیم باشند، در حالی که از سال گذشته ناملایمتی زیادی در حق‌شان شد. ۸ ماه حقوق نگرفتند. به نظرم بازیکنان من مظلوم‌ترین بازیکنان لیگ برتر هستند، اما حالا فقط به موفقیت تیم فکر می‌کنند. شک نکنید در فصل جدید می‌خواهند جنگجوترین و متعهدترین بازیکنان لیگ برتر باشند. آن‌ها عادت کرده‌اند برای همه چیز بجنگند؛ از دستمزدشان تا حق‌شان در زمین...

*خیلی‌ها معتقدند یکی از رموز موفقیت پرسپولیس در سال‌های اخیر اتحاد و همدلی بین پیشکسوتان و تیم بوده است. آیا این فضا در استقلال وجود دارد؟

نباید اجازه دهیم کسی به اتحاد و همدلی ما ضربه بزند، چون استقلال به اندازه کافی دشمن دارد. در چند فصل اخیر بار‌ها از همین ناحیه، هواداران و تیم ضربه خورده‌اند. عده‌ای تلاش کرده‌اند بین تیم، طرفداران و پیشکسوتان تفرقه به وجود بیاورند. شک نکنید دوباره این کار را خواهند کرد. البته ما ترسی از آن‌ها نداریم. اسم استقلال بزرگتر از همه آنهاست. خوشبختانه قدرت هواداران ما بیشتر از افکار پلید آنهاست. من تلاش کردم با وجود همه خطرات مقابل‌شان بایستم. تاوانش را هم می‌دهم، اما مهم اسم استقلال و موفقیت تیم است. تا وقتی اینجا باشم اجازه نمی‌دهم هیچ فردی به اتحاد ما لطمه بزند. قبلا گفته ام لازم باشد دوباره خواهم گفت که بدانند از هیچکس هراسی ندارم. امسال سال جنگیدن برای موفقیت استقلال است. برای رسیدن به هدفمان باید درون و بیرون زمین بجنگیم. آخرین جمله ام خطاب به تمام ارکان باشگاه است. مجموعه تیم و مدیریت در یک کشتى  هستیم و هستند کسانى در باشگاه که در فکر غرق کردن کشتى هستند. اگر این کشتى غرق شود، همه با هم غرق خواهیم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->